Két előadáson is ott lesz Horváth Péter, a Képernyőidő alapítója a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) által szervezett E-sport Tudásbázis (ESTB) konferencián, amely az e-sport, a játékok és a kapcsolódó tudományok világát hozza közelebb, többek közt a szülőkhöz.
Rekordszámú, több mint 150 ezer diák és tanár mérte fel digitális tudását az idei IT Fitneszteszten, Közép-Európa legnagyobb digitáliskészség-felmérésén.
Azon túl, hogy sok gyerek ChatGPT segítségével írja meg a háziját, mit jelent a mesterséges intelligencia az oktatásban? Csak csalni lehet vele, vagy tényleg tanulni is? Segítünk értelmezni a jelenséget.
A Képernyőidő most élőben segít: október 14-én, 18 órától a mesterséges intelligencia formáiról, hatásairól tartunk előadást a KMO-ban.
Amikor betiltják a telefonhasználatot az iskolában (ahogy nálunk is), az elsőre diktatórikus módszernek tűnik, de már látszanak eredmények, amely alapján reménykedhetünk abban, hogy megéri.
Az asztalon ketyegő, paradicsom alakú konyhai óra egyszerűsége mögött komoly logika áll: rövid, feszes munkaszakaszok, köztük előre beiktatott pihenők. De hogyan segíthet ez a gyereknek?
2026 januárjában a Tennessee Egyetem hallgatói beülhetnek a világ első olyan történelemórájára, amely a Grand Theft Auto játékok világán keresztül meséli el Amerika közelmúltját.
Jenny Anderson és Rebecca Winthrop, The Disengaged Teen című könyv szerzői egy véleménycikkben hívják fel a figyelmet: a modern szülőnek most azonnal kell változnia.
A Key Facts 2024 kutatásról szóló cikksorozatunk záró fejezete a jövőbe tekint: hogyan változik a videójáték-ipar 2029-ig, mit kér az Európai Uniótól, és milyen lehetőségeket teremt a gyerekek számára a munkaerőpiacon, az oktatásban és a fenntartható jövő alakításában.
Ilyen, amikor a tanulás kézzel fogható: nem tankönyvszagú, hanem kíváncsiságra épít, és közben olyan készségeket fejleszt, amelyek a következő évtizedek munkaerőpiacán lesznek természetesek.
Egy perc alatt is lehet segíteni egy tanárnak, hogyan kell a mai általános iskolás, vagy gimnazista fiatalok figyelmét lekötni.
Mire képes egy mesterséges intelligencia tanárként, és hogyan hat ez a diákokra?