A YouTube rendszere sokunk számára jól ismert módon tartja magánál a felhasználót: percenként változó videók, rövid impulzusok, végtelennek tűnő görgetés. A platform most egy új kísérlettel próbál finomítani ezen a sodráson.
A szülők a Facebookon szervezik az életet, a lányok az Instagramon keresik a visszajelzést, a fiúk pedig a Reddit vitáiban merülnek el. A Pew Research Center friss jelentése szerint a digitális szakadék már nemcsak a generációk, hanem a nemek között is mélyebb, mint valaha.
A napokban felhasználók tízezrei szembesültek azzal, hogy egyik pillanatról a másikra megszűnt a hozzáférésük a Facebookhoz. Nem volt előzetes figyelmeztetés, sem indoklás. Mi történt?
A közösségi felületeken bukkant fel egy hamis reklám, amelyben egy mesterséges intelligenciával generált „Nessaj” próbál kaszinóappot ránk sózni. A jelenség nemcsak visszataszító, hanem intő jel is arról, milyen könnyen torzul el a valóság a jelenlegi, szabályozatlan digitális térben.
A Képernyőidő is rendszerint beszámol arról, milyen pofátlan kamu hirdetések, félrevezető reklámok, adathalász akciók szennyezik be - többek között - a Facebookot. Ha a számokat nézzük, meg is értjük, miért nem tesz semmit a Meta ez ellen.
A TikTok újabb lépést tett a mesterséges intelligenciára épülő tartalomgyártás felé. Az alkotóknak ez hatalmas lehetőség, de a felhasználóknak szemléletmódot kell váltani. Főleg a fiataloknak.
Komoly lépést tett a magánélet védelme érdekében a YouTube: új azonosítóeszközt vezet be, amely automatikusan felismeri, ha egy videóban mesterséges intelligenciával manipulált arc szerepel.
A YouTube novembertől új korszakot nyit a tartalomszabályozásban: életkori korlátozást kapnak a valósághű erőszakot ábrázoló videójáték-jelenetek, és tiltólistára kerülnek a szerencsejátékot vagy digitális tétet népszerűsítő tartalmak.
A Facebook anyagcége érzi a szorítást a nyakán: a ChatGPT alkotóinak videós platformja, a Sora 2 elképesztő rajtot vett. Világosan látszik, hogy ez a közösségi média jelenségének jövőképe, kérdés, hogy hova vezet?
A Lil Miquela néven ismert, mesterséges intelligenciával generált influenszer bejelentette, hogy leukémiás, mindez egy marketingkampány része volt. Nem sült el jól.
A Meta új szintre emeli a szülői felügyeletet az Instagramon: hamarosan teljesen letiltható lesz, hogy a tinédzserek mesterséges intelligencia-chatbotokkal beszélgessenek. Ennek jó oka van.
Elbúcsúzik a Messenger app a számítógépektől. A döntés nem jelent drámai változást, de lezár egy korszakot, amelyben az otthoni számítógép volt a társas kapcsolattartás központja.
Németországban vádat emeltek egy 21 éves férfi ellen, akit azzal gyanúsítanak, hogy gyerekeket csalt be egy nemzetközi online bántalmazó hálózatba. A történet egy amerikai tinédzser tragédiájával végződött – élő közvetítésben.
A „hajléktalanos tréfa” néven terjedő új internetes jelenség nem egy rejtett kamera vagy betörés eredménye, hanem a mesterséges intelligencia által generált illúzió, amelyen a szülők nem nevetnek.
A Meta új, MI-alapú fordítási funkciója nemcsak a tartalomkészítőknek, hanem családoknak is új lehetőségeket kínál a kultúrák közötti kommunikációban.
A YouTube újraírja saját szabálykönyvét. A videómegosztó platform „Second Chance” (második esély) néven új programot indít, amely bizonyos, korábban véglegesen kitiltott alkotók számára lehetőséget kínál, hogy új csatornát indítsanak.
Ilyen még nem történt: egy város vezetése indított pert a tech-óriások ellen, mert platformjaik tudatosan teszik függővé a fiatalokat, romboló társadalmi következményekkel.
Már javában tesztelik, hogy az Instagram megnyitásakor ne fotókat, hanem rövid videókat lássunk. A változás jelzi, merre tart a platform – és mit jelent ez a fiatalok médiaélménye szempontjából.
A TikTok algoritmusa pornográf és erősen szexualizált tartalmakat is ajánl gyerekeknek szánt fiókoknak – derül ki egy emberi jogi szervezet új kutatásából.
Tang Feiji, egy 55 éves kínai tartalomkészítő több mint százezer követője szeme láttára zuhant le ultrakönnyű gépével, amely lángra kapott a becsapódáskor.