A napokban felhasználók tízezrei szembesültek azzal, hogy egyik pillanatról a másikra megszűnt a hozzáférésük a Facebookhoz. Nem volt előzetes figyelmeztetés, sem indoklás. Mi történt?
A Képernyőidő is rendszerint beszámol arról, milyen pofátlan kamu hirdetések, félrevezető reklámok, adathalász akciók szennyezik be - többek között - a Facebookot. Ha a számokat nézzük, meg is értjük, miért nem tesz semmit a Meta ez ellen.
A Meta új, MI-alapú fordítási funkciója nemcsak a tartalomkészítőknek, hanem családoknak is új lehetőségeket kínál a kultúrák közötti kommunikációban.
Új korszak kezdődik a közösségi médiában: a Facebook és a Messenger minden tinédzser felhasználóját kötelezően átállítják a szülői felügyelettel és biztonsági korlátozásokkal kiegészített fióktípusra.
A Messenger és a Facebook uralja a magyar mobilhasználatot, de a TikTok, az Instagram és a Snapchat is erősen jelen van a mindennapokban. Az EDME és a Gemius friss adatai betekintést engednek abba, milyen alkalmazásokkal töltjük az időnket – és ez mit jelenthet a gyerekeinkre nézve.
Megkockáztatjuk, hogy a címet olvasva azonnal rázni kezdted a fejed. Pedig egy frissen nyilvánosságra került belső dokumentum alapján a Facebook, Instagram és WhatsApp anyavállalata éveken át olyan irányelvek szerint működtette mesterséges intelligencia-chatbotjait, amelyek súlyosan vitatható viselkedéseket is elfogadhatónak minősítettek.
Az ár gyanúsan alacsony, az ajánlat túl jó ahhoz, hogy igaz legyen. Mégis sokan kattintanak, ráadásul zavartalanul futó Facebook-hirdetések formájában vernek át minket adathalászok.
A Meta új kísérleti funkciója érzékeny vitát indíthat el az adatainkhoz való hozzáférés határairól, és gyerekeinkkel még fontosabb beszélgetni a digitális lábnyom fogalmáról.