A CEU Határtalan Tudás előadásán telt ház hallgatta Gyarmathy Éva pszichológust, aki arról beszélt, mi történik a mai gyerekekkel a digitális világ rohamos fejlődése mellett.
A videójátékok világa számtalan karriert rejt, a profi e-sport pedig nem csak a versenyről szól. Fontosnak tartjuk az edukációt ezen a téren is, ezért kötött stratégiai partnerséget a Képernyőidő és a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ).
A mesterséges intelligencia fejlődése új szintre lépett. Már nemcsak válaszol a kérdéseinkre, hanem önállóan is képes cselekedni, döntéseket hozni és folyamatokat elindítani.
Amikor betiltják a telefonhasználatot az iskolában (ahogy nálunk is), az elsőre diktatórikus módszernek tűnik, de már látszanak eredmények, amely alapján reménykedhetünk abban, hogy megéri.
Az OpenAI bemutatta a Sora 2-t, amely nemcsak mozgóképeket, hanem élethű hangokat és párbeszédeket is képes generálni. A technológia új szintet jelent a digitális kreativitásban, de szülőként nem mindegy, hogyan engedjük be a gyerekek életébe.
Egy új-zélandi édesanya, Vanessa Eves videója milliókat ragadott magával: nyolc olyan szülői gyakorlatot mutatott be, amelyeket saját gyerekkorából, az 1980-as évekből idézett vissza. De tényleg elég a nosztalgia?
Jenny Anderson és Rebecca Winthrop, The Disengaged Teen című könyv szerzői egy véleménycikkben hívják fel a figyelmet: a modern szülőnek most azonnal kell változnia.
Mennyit játszhat a gyerek? Hány éves kortól? Tényleg agresszív lesz a játékoktól? Hazai kutatások és a WHO, valamint más nemzetközi szervezetek irányelvei együttesen segítenek eligazodni.