2025.11.04. 07:19 Képernyőidő
Két előadáson is ott lesz Horváth Péter, a Képernyőidő alapítója a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) által szervezett E-sport Tudásbázis (ESTB) konferencián, amely az e-sport, a játékok és a kapcsolódó tudományok világát hozza közelebb, többek közt a szülőkhöz.

A HUNESZ által életre hívott
Magyar E-sport Tudásbázis Plusz egy olyan
szakmai platform, amely nemcsak a versenyekről, hanem az e-sport társadalmi, pedagógiai és pszichológiai dimenzióiról is szól. A november 7-ei konferenciájuk célja, hogy
erősítse az e-sport oktatási és tudományos szerepét, és előmozdítsa a párbeszédet a kutatók, tanárok, szülők és iparági szereplők között.
Ha többet akarsz tudni, kövess minket
Facebookon és
Instagramon!
🧠 Miről is van szó pontosan?E-sport: Digitális platformokon zajló, szervezett versenyzés, amelyben a résztvevők professzionális szinten, szabályozott keretek között mérik össze tudásukat különböző videójátékokban. Az e-sport egyszerre sporttevékenység, médiatartalom és közösségi élmény.HUNESZ (Magyar E-sport Szövetség): A hazai e-sport hivatalos szakmai szervezete, amely a versenyek mellett oktatási, kutatási és ifjúságvédelmi projekteket is koordinál.
Az idei program egyik központi eleme
a legújabb hazai e-sport kutatások bemutatása, amelyek a tanulási folyamatok, a figyelemfejlesztés és a csapatmunka új formáit vizsgálják a digitális térben. A
Szülők Akadémiája külön szekcióként mutatja be, hogyan támogatható a fiatal játékosok fejlődése és mentális egyensúlya a családon belül.
Íme a teljes nap programja (
ide kattintva nagyobb méretben is megnézheted):
A Képernyőidő is ott lesz
Az egész napos program keretében
két blokkban is megtalálhatsz minket:
- 10:45-kor kezdődik a Sokszínűség és inklúzió etap, amelyben a Képernyőidő magazint mutatjuk be, és a hamarosan induló Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karával közös egyik kutatásunk részleteiről mesélünk először itt, amely nagyon izgalmas kihívás lesz mind tudományos, mind média szempontból.
- Aztán 16:20-tól az MI és edukáció című kerekasztalbeszélgetést vezeti Horváth Péter, a Képernyőidő alapítója és főszerkesztője, a mesterséges intelligencia lehetőségeiről és szerepéről beszélgetünk majd az oktatás területén, érintve persze a jogos szülői aggodalmakat is.
Nem csak játék: színház az e-sport világából
Koradélután igazán különleges program várja a résztvevőket:
Conflict Night – Nem csak játék címmel improvizációs színházi előadás mutatja be az e-sporthoz kötődő élethelyzeteket. Színészek és szakértők közösen dolgozzák fel azokat a
mindennapi konfliktusokat, amelyek a szülők és gyerekek között születnek a játékidő, a versenyzés vagy a digitális elismerés kérdéseiben.
A szakma és az akadémiák találkozása
Az esemény része a Magyar E-sport Akadémiai Hálózat (
MEAH) országos találkozója is, ahol a hazai akadémiák, edzők és mentálhigiénés szakemberek osztják meg tapasztalataikat. A workshopokon az iskolai e-sport programok, az egészséges versenykultúra és a tanulás–játék egyensúlya kerül a középpontba.
🧠 Miről is van szó pontosan?MEAH (Magyar E-sport Akadémiai Hálózat): A HUNESZ szakmai programja, amely iskolák és egyesületek bevonásával támogatja az utánpótlás-nevelést és az e-sport pedagógiai beágyazását.
Miért fontos ez szülőként?
Mert az e-sport a mai fiatalok számára nem menekülés, nem is függőség, hanem közösség, teljesítmény és a tanulás terepe. A kérdés az, hogyan segíthetjük őket abban, hogy ezt az élményt biztonságosan és értelmesen éljék meg.
A konferencia egyik legnagyobb értéke éppen az, hogy a szülők is beléphetnek ebbe a párbeszédbe: láthatják, mit tanul a gyerek a játékban, és hogyan alakítható át a „képernyőidő” valódi fejlődéssé.
Ingyenes, de regisztrációhoz kötött
Helyszín: Telekom Székház - Budapest, Könyves Kálmán krt. 36, 1097
Időpont: 2025 november 7. 09:00-17:00
Regisztráció: IDE KATTINTVA