Három teljesen eltérő ingyenes játék érkezett a hétre az Epic Games Store-ba. Mutatjuk, melyik cím milyen élményt kínál és milyen korosztálynak ajánlott.
A Képernyőidő is rendszerint beszámol arról, milyen pofátlan kamu hirdetések, félrevezető reklámok, adathalász akciók szennyezik be - többek között - a Facebookot. Ha a számokat nézzük, meg is értjük, miért nem tesz semmit a Meta ez ellen.
Hagyományos játékok kontra digitális kütyük – a Pixar új filmje a gyerekkor jövőjéről is szól.
Az e-sport immár nemcsak a versenyekről szól, hanem arról is, hogyan válhat a játék a tanulás, az önismeret és a közösségépítés eszközévé. Ennek lett része a Képernyőidő és az ELTE új projektje is.
Rajztanulás lépésről-lépésre, ahol még a képernyőhasználat is jól jöhet? Különleges ötlet a smART Sketcher megoldása, amely akkor is ad sikerélményt a gyereknek, ha nincs kézügyessége.
A tinédzserek egyre gyakrabban diagnosztizálják magukat ADHD-val vagy autizmussal a TikTok és más közösségi oldalak alapján, ez pedig a szakemberek szerint súlyos tévedésekhez vezet.
A kilencvenes évek tinisorozatában egy szőke, csípős nyelvű gimnazista esténként vámpírokat ölt, nappal pedig dolgozatokra készült. Buffy most visszatérhet, már jövőre indulhat az új széria.
Egy LEGO-játék, ami nem az építményekről, hanem a kapcsolatról szól. A LEGO Voyagers bájos kaland, ahol a gyerek és a szülő egyszerre játszik és gondolkodik.
A tévét felváltotta a streaming, a szabadságot pedig a hirdetések: az Activate szerint ez lesz a digitális szórakozás új rendje.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal saját szuperhősöket alkottak, hogy segítsenek az elképesztő ütemben változó világ kihívásaiban a családoknak.
A napokban indult perek közül négy a ChatGPT állítólagos szerepét tárgyalja a családtagok öngyilkosságában, míg a másik három azt állítja, hogy az MI megerősítette a káros téveszméket, amelyek egyes esetekben pszichiátriai ellátáshoz vezettek.
A Steam most éppen egy apró, de ötletes logikai játékkal lepte meg a közönséget: a OneShift rövid ideig ingyenes, gyorsan kell megszerezni, de utána örökre a tiéd marad.
Marie Curie életéről tudhatunk meg ezt-azt a Gémklub kiadó családi társasjátékában, úgy, hogy ezúttal sem a tanuláson van a fókusz.
A Netflix és az A24 az egyik legnépszerűbb kooperatív videójáték, az Overcooked! világát ülteti át a valóságba. A készülő reality-műsorban valódi séfek és amatőr csapatok mérik össze tudásukat konyhai kihívásokban, ahol a siker kulcsa nem a gyorsaság, hanem az együttműködés lesz.
Ezen a héten az Epic Games Store két nagyon különböző játékot kínál: egy csendes, gondolkodós logikai történetet és egy hosszan játszható, automatikusan haladó szerepjátékot. Mindkettő másfajta figyelmet kíván, ezért szülőként érdemes tudni, mire számítsunk, ha a gyerek letölti őket.
A Netflix történetének legnagyobb animációs sikere új fejezetet nyithat és K-pop démonvadászok univerzum is épülhet – de a rajongóknak türelmesnek kell lenniük.
A Stranger Things fináléja még el sem indult, de a rajongók már mozgósítanak. De vajon ezzel el lehet érni bármit a Netflixnél?
A TikTok újabb lépést tett a mesterséges intelligenciára épülő tartalomgyártás felé. Az alkotóknak ez hatalmas lehetőség, de a felhasználóknak szemléletmódot kell váltani. Főleg a fiataloknak.
Komoly lépést tett a magánélet védelme érdekében a YouTube: új azonosítóeszközt vezet be, amely automatikusan felismeri, ha egy videóban mesterséges intelligenciával manipulált arc szerepel.
Két előadáson is ott lesz Horváth Péter, a Képernyőidő alapítója a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) által szervezett E-sport Tudásbázis (ESTB) konferencián, amely az e-sport, a játékok és a kapcsolódó tudományok világát hozza közelebb, többek közt a szülőkhöz.