2025.11.08. 12:33 Képernyőidő
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal saját szuperhősöket alkottak, hogy segítsenek az elképesztő ütemben változó világ kihívásaiban a családoknak.

Nem lehet eléggé sulykolni az üzenetet, amelyet a
Képernyőidő is saját zászlajára hímzett: a
digitális jelenlét nem csupán technológiai, hanem közös családi felelősség is. Nem véletlen tehát, hogy országos kampányt indít az NMHH a tudatos internethasználatért, mivel a hatóság is úgy látja, hogy minden kattintás számít és igyekeznek a lehető legtöbb területen segítséget nyújtani az érdeklődő szülőknek, családoknak.
Ha többet akarsz tudni, kövess minket
Facebookon és
Instagramon!
🧠 Miről is van szó pontosan?NMHH (Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság): Független, országos hatáskörű magyar állami szerv, amely a médiaszolgáltatások, a hírközlés és a digitális tartalmak piacát felügyeli. Feladata a médiatörvények betartatása, a frekvenciagazdálkodás, valamint a felhasználók – különösen a gyermekek és családok – védelme a digitális térben.
Az őszi időszakban induló országos kezdeményezés a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal munkájára épül, amely animációs kisfilmekkel,
konkrét tanácsokkal és szülőknek szóló segédanyagokkal mutatja meg, hogyan lehet a gyerekek számára a digitális térből biztonságos, mégis inspiráló helyet formálni. Részletesen a kampányról Somogyi Ákos, a kerekasztal elnöke számolt be:
A kampány vizuálisan
A Hihetetlen család világát idézi fel, a képregényes szuperhős áthallás pedig gyorsan érthetővé válik, ha a tájékozottság, a megfelelő tudás erejét tekintjük annak. Nem véletlenül kap fókuszt az az üzenet, hogy te is hőssé válhatsz.
Miért fontos ez szülőként?
A kampány arra emlékeztet, hogy a gyerekek digitális biztonsága nem védhető meg csupán technikai eszközökkel. A szülői jelenlét, a beszélgetések és a
közös döntések jelentik a valódi védelmi vonalat.
A gyerek akkor fog felelősen viselkedni az interneten, ha érzi, hogy otthon megbeszélheti, amit látott. A kampány ezért nemcsak a gyerekeket, hanem a szülőket is partnernek tekinti: segíti őket abban, hogy merjenek kérdezni, reagálni és irányt mutatni.
Az 5 pontba szedett edukációs kampány közérthető, hasznos, sok területet felölelő tudástár,
ide kattitva érheted el.