Egy friss országos kutatás szerint a magyar szülők 52 százaléka idén valamilyen műszaki cikket vásárol a gyermeke számára és a pénzt sem sajnálják erre, de az online tér veszélyeitől egyre többen tartanak.

Amikor szeptemberben becsöngetnek, egyre kevesebb gyerek indulhat el csupán füzetekkel és ceruzákkal a táskájában. Az iskolakezdéshez ma már ugyanúgy hozzátartozik a laptop, a mobiltelefon vagy a tablet, mint a füzet, a vonalzó vagy a tolltartó. Egy friss országos kutatás szerint a magyar szülők 52 százaléka idén valamilyen műszaki cikket vásárol a gyermeke számára – legtöbben úgy tekintve ezekre, mint hosszú távú befektetésekre.
A MediaMarkt megbízásából készült reprezentatív felmérés szerint a szülők negyede laptopot vagy notebookot, ötödük mobiltelefont, tizedük tabletet tervez beszerezni az elkövetkező hetekben.
A kutatás különösen figyelemre méltó eredménye, hogy a szülők 87 százaléka egyetértett: jobb választás a drágább, de tartósabb és hosszabb garanciával kínált eszköz, mint az olcsóbb, rövidebb élettartamú modellek. Az iskolakezdés tehát nem pusztán vásárlás, hanem tudatos befektetés a gyerek jövőjébe.
A szülők aggodalmai ugyanakkor nemcsak a hardverre, hanem a kibertér veszélyeire is kiterjednek.
Riasztó ugyanakkor a szakadék a félelmek és a tényleges védelmi lépések között. A szülők többsége (61%) beszél ugyan gyerekével a kockázatokról, de konkrét technikai védekezést jóval kevesebben alkalmaznak:
A kutatás szerint a szülők döntéseiknél online tesztekre (32%) és informatikában jártas ismerősök tanácsára (28%) támaszkodnak, de kiemelt szerep jut az áruházi tanácsadóknak is. Ők jelentik azt az „emberi faktort”, amely segít eligazodni a készülékek és biztonsági megoldások útvesztőjében. Nem véletlen, hogy a szülők körében a legnépszerűbb extra szolgáltatás az öt évre kiterjesztett garancia (34%), amely biztonságérzetet nyújt, míg a kamatmentes részletfizetés (20%) a pénzügyi tervezhetőséget könnyíti meg.