Amikor egy fiatal marketinges mondja meg, milyen lenne a jó oktatás

Egy perc alatt is lehet segíteni egy tanárnak, hogyan kell a mai általános iskolás, vagy gimnazista fiatalok figyelmét lekötni.

Anélkül, hogy mélyremenő vitákat indítanánk vagy folytatnánk a hazai oktatás színvonaláról, helyzetéről, azt bátran kimondjuk: újításokra lenne szükség. Nem csak azért, mert a tudásalapú oktatás önmagában nem elég a szabadon hozzáférhető információk korában, hanem mert a fiatalabb generációk máshogy működnek, máshogy tanulnak, máshogy szocializálódnak. 

Ha többet akarsz tudni, kövess minket Facebookon és Instagramon!
A napokban találtunk egy érdekes TikTok videót, amelyet a CAP marketingügynökség készített nyilván a brand és a platform stílusának megfelelően. Alig több mint egy percben azt mondják el, hogyan kell a mai gyerekekkel bánni az iskolában tanárként, a social médiából ismert trükkök segítségével fenntartani a figyelmüket. Bár ők a Z-generációt említik, a mai tanárok jelentős része már az alfákkal küzd az iskolában, de ez az üzenet szempontjából talán másodlagos kérdés.

🧠 Miről is van szó pontosan?
Z generáció: Más néven Zoomerek – leggyakrabban 1995 és 2009 közé születettekből áll, de akadnak források, amelyek 2012-ig számolják. Ők az első valóban digitális bennszülött nemzedék, akik gyerekkoruktól kezdve az internet, az okostelefonok és a közösségi média világában nőttek fel. Jellemző rájuk az online jelenlét természetessége, a vizuális tartalmak iránti fogékonyság, valamint az, hogy identitásukat és társas kapcsolataikat nagyrészt digitális csatornákon keresztül alakítják.
Alfa generáció: A 2010 után született gyerekek tartoznak ide, elvileg pont 2025-ig bezárólag határozzák meg ezt a generációt. Már születésüktől kezdve érintőképernyős eszközökkel, hangvezérelt asszisztensekkel és algoritmusok által személyre szabott tartalmakkal találkoznak. Mivel a technológia a mindennapjaik alapvető része, fejlődésükre a digitális eszközök hatása még közvetlenebb és intenzívebb, mint az előző generációkra.

Érdekes, social marketinges szemlélettel alkotott, egyszerű tippeket dobnak be a tanároknak, érdemes megnézni a videót:

@capmarketingagency Ti még milyen jó tanácsot adnátok a tanáraitoknak??🤔 #tanar #fyp #genz #capmarketing #nekedbe #tanora ♬ original sound - CAP. Marketing ügynökség

Ha nem szeretsz videókat nézni, összefoglaljuk neked a tippeket.

Hogyan lehet lekötni a Z vagy alfa generációt figyelmét az órán?

  • Kezd az órát „hookkal”!
    A „hook” olyan, mint egy TikTok-videó nyitánya: rövid, kíváncsiságot keltő bevezető.Nem árul el mindent, csak sejtet valami nagyot, ami a végén derül ki.
    Példa: „Volt egy pillanat a történelemben, amikor egyetlen ember döntése akadályozta meg a harmadik világháborút. Az óra végén elmondom, ki volt az, de addig értsük meg, hogyan jutottunk idáig.”
  • Jutalmazd a jó kérdést, ne csak a jó választ!
    A diákok sokszor nem mernek kérdezni, mert „nem menő”. Ha a tanár külön értékeli a legjobb kérdést (piros pont, ötös, külön dicséret), az bátorítja a kíváncsiságot és az aktív részvételt.
  • Használj titkos jeleket!
    Óra elején írj fel a táblára egy jelzést, például: „Ha megvakarom a bal fülemet, akkor következik egy olyan kérdés, ami biztosan szerepel a dolgozatban.”
    Ez izgalmas játékká teszi a figyelmet, a diákok motiváltabbak lesznek, mert érzik, hogy előnyhöz juthatnak.
A videóra rengeteg komment érkezett, a legjobb az egészben, hogy diákok és tanárok is mondanak jó példákat, érdekes gondolatokat, tippeket. Végre olyan párbeszédet olvashatunk az oktatásról, amelyben az összes érintett részt vesz, talán pont így lenne értelme az egésznek. Reméljük, ez túlléphet egy ügyes marketinges csapat hatáskörén és idővel talán társadalmi párbeszéd is megindulhat a témában. Igény lenne rá.