2025.09.30. 14:41 Képernyőidő
Tang Feiji, egy 55 éves kínai tartalomkészítő több mint százezer követője szeme láttára zuhant le ultrakönnyű gépével, amely lángra kapott a becsapódáskor.

Szombaton Jiange megyében (Kína középső területén) indította el élő közvetítését Tang Feiji. A több mint 100 ezer Douyin-követőnek szánt közvetítés során a népszerű videós egy ultrakönnyű repülőgéppel szállt fel, azonban
hamar elvesztette az irányítást kétszárnyú rotoros járműve felett, amelynek végzetes baleset lett a vége. A kommentfolyamban kétségbeesett nézők könyörögtek, hogy valaki hívja a mentőket, de hiába: Feiji a helyszínen élvetét vesztette.
Ha többet akarsz tudni, kövess minket
Facebookon és
Instagramon!
🧠 Miről is van szó pontosan?Ultrakönnyű repülőgép: Kisméretű, jellemzően egy- vagy kétüléses légi jármű, amelynek tömege 120–300 kg között mozog. Több országban egyszerűbb szabályozás vonatkozik rá, mint a hagyományos repülőkre, de biztonsági kockázatai nagyobbak, különösen képzetlen pilóták kezében.Douyin: A TikTok kínai változata, amelyet ugyanaz az anyavállalat, a ByteDance üzemeltet. Funkcióiban és algoritmusában hasonló videós közösségi platform, de a kínai szabályozásokhoz igazítva működik.
A kínai sajtó szerint sem sisak, sem ejtőernyő nem volt rajta. Fiókját a tragédia után priváttá tették, így tartalmait már csak meglévő követői érhetik el.
Amikor a nézettségért keresed a bajt...
A férfi az állami China News Service beszámolója szerint körülbelül 49 ezer dollárt (17,1 millió forintot) fizetett a mindössze együléses, 115 kilogrammos szerkezetért. Előző videóiban azt állította, hogy a gép képes 600 méteres magasságba emelkedni és több mint 100 km/órás sebességgel haladni.
Feiji mindössze hat órányi gyakorlattal döntött úgy, hogy élesben is a levegőbe emelkedik.
Úgy vélte, nem kell pilótaengedély az ultrakönnyű jármű üzemeltetéséhez. Ez volt a harmadik balesete: a múlt évben már kétszer kényszerült földre szállni technikai hibák miatt, akkor még néhány méteres zuhanással megúszta.
Miért fontos ez szülőként?
A történet elsőre távolinak tűnhet, de
jól mutatja, mennyire erős lehet a közösségi média nyomása, amely extrém mutatványokra sarkall sokakat (gondoljunk csak a
Pormanove-botrányra). Feiji példája extrém, ám a mechanizmus ismerős: a követők figyelme és a lájkok sok fiatalnál hajlamosak elnyomni a józan biztonsági mérlegelést.
A gyerekek gyakran találkoznak olyan tartalmakkal, ahol a veszély vállalása vagy a szabályok áthágása látványos követőszám-növekedést hoz. Ez könnyen alakíthatja a kockázatról való gondolkodásukat, a bátor tett hősiességnek, a felelőtlenség izgalomnak tűnhet.
Ezért szülőként érdemes arról beszélgetni, hogyan különíthető el az öncélú veszélykeresés a valódi teljesítménytől. Az is fontos, hogy gyerekeink értsék:
a közösségi médiában látott cselekedetek mögött nem látszanak a következmények, de ettől még mindig azok a legsúlyosabbak.